Amics,
un post molt i molt carregat avui. Després de la descàrrega adrenalínica i el bon rollo que hi va haver a Lloret de Mar, arrenca una setmana plena de coses. Com ja us vam dir, avui cap a les 11 serem a El Món a Rac1 on parlarem amb en Jordi Basté del llibre de Déjà-Vu (per cert, la presentació oficial serà el 28 de novembre a les 19.00 a la Casa del Llibre de Rambla Catalunya – BCN) També anunciarem tots els detalls dels concerts finals de gira que tindran lloc durant els primers mesos de 2013. Atenció perquè a falta d’algun concert encara per confirmar la cosa queda així. Amb tots vostès Els (de moment) Set Samurais!
De moment són set els concerts que queden per tancar gira a Catalunya. Ja fa uns dies que vam anunciar els dos de Barcelona i ara us en deixem un bon grapat més. De tots els que veieu de moment es poden comprar entrades pels dos de Barcelona, el de La Mirona de Salt i el de la Sala Stroika de Manresa. La resta es posaran a la venda properament. Estigueu atents al bloc perquè anirem publicant els enllaços a mesura que vagin sortint. Tota la info sobre les entrades, com sempre, aquí. Ah! Estem preparant coses noves de cares a aquests últims concerts. De fet, els que heu anat venint als últims (Cornellà, Sabadell i Lloret) segur que ja heu vist cosetes diferents que estem perfilant de cares a la traca final. Una altra idea que tenim és fer un concert amb una part que sigui “a la carta”. Posar un seguit de cançons a la web que hem no hem fet aquesta gira i que la gent voti. Per què no fer per un dia Els binocles d’en Pere? O Reykjavík? O 36%? O Tintín al Congo? Què us sembla la idea? Ho estem estudiant seriosament i mirant quines tindríem temps d’arranjar amb la banda. Ben aviat en tindreu més notícies.
I pels que esteu interessats en el veredicte del concurs Amics Versions… Here we go. Hem estat debatent molt sobre qui havien de ser els guanyadors. Hem mirat i remirat els vídeos, els hem valorat, hem discutit i hem batallat per aconseguir un veredicte que ens convencés a tots. Com us vam comentar, també hem demanat la opinió de la nostra estimada Banda per Catalogar per tenir un punt de vista extern que també ens ajudés a valorar cadascun dels participants. I aquí tenim la decisió final: hem decidit que no donarem un premi sinó quatre. Si poguéssim creieu-nos que us premiaríem a tots però hem hagut de triar. Donem el tercer premi a les Painomi perquè malgrat la seva joventut tenen una clara voluntat de fer bé les coses i sabem que tenen ganes i talent per arribar molt lluny. Aquest premi consisteix en una entrada per cadascuna de les components a un concert del final de gira. Enhorabona! El segon premi és per Cybee. Ens han recordat molt a nosaltres al principi. Creiem que mereixen un premi aquests quatre. Per la seva actitud i vitalitat i per les ganes que demostren de fer-ho passar bé als altres. El seu clip és el que resumeix més bé l’esperit Amics. Felicitats nois i endavant. Heu guanyat una entrada per cadascun a un concert de final de gira i un lot de prodcutes d’Espècies per catalogar. I finalment tenim un primer premi ex aequo. Per un costat volem reconèixer la feina dels Ol’ Green, per fer una versió en tota regla d’un dels temes més emblemàtics dels amics. Per girar la cançó, donar-li la volta, rearranjar-la i tenir la valentia de cantar-la a capella i en directe sense cap mena d’edició. Moltíssimes felicitats! I també volem reconèixer la feina d’en Julen G. La banda va insistir molt en premiar-lo perquè consideraven que A) tenia la millor veu de totes les que s’han presentat al concurs i B) perquè la seva proposta mastodòntica de Bed per catalogar és una bogeria de tal magnitud que no podia passar sense reconeixement. Hem coincidit tots en que la cançó que presenta és perfecte per escalfar l’ambient abans d’un concert d’Els Amics. Els Ol’Green i en Julen cantaran les seves versions abans del concert del 2 de febrer al teatre de Sant Joan Despí. Ben aviat, més detalls. De nou, moltíssimes gràcies a tots per participar. Esperem poder tornar a celebrar aquest concurs en un futur i tenir almenys tan bones versions com hem escoltat en aquest.
I fins aquí. Queden pendents les cròniques de Sabadell i Lloret.